Přehled akcí
Webinář: Integrace 3D technologií do výuky na základních školách: od modelování po herní enginy
15.5.2023 online webinář pro pedagogy v rámci Digiakce NPI.
Výstava Invent Arena 2024 - Škola prezentovala informační technologie vyučované na škole, workshopy a projekty kterých se účastní. Za školu se akce zúčastnilo 9 žáků, naši absolventi a studenti SŠ INFOTECH, TRIA, RenderWaves a DevX. https://informatika.zszatopkovych.eu/invent-arena
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2023/2024
Programový přístup k umělé inteligenci - agenti AI, 6vh, (19.6.2024), 6ž., + TRIA
React, programování aplikace v frameworku, 6vh, (17.6.2024), 6ž, + TRIA, SŠ INFOTECH
QGIS - Tvorba map v geografickém informačním systému, 6vh, (20.6.2024), 10ž,
Blender - Tvorba scény, textury v shader editoru, pluginy, 6vh, (18.6.2024), 9ž, + TRIA (lektor: Elen M.)
Blender - základy modelování pro 4 a 5 třídy, 4vh, (24.6.2024), 8ž, + TRIA (lektor: Elen M.)
Python – Pandas, knihovna pro analýzu a vizualizaci dat. (19.12.2023), 11ž., (RenderWaves), (Samuel)
Python - PyDicom, práce se soubory DICOM, čtení a zobrazení formátu určeného pro zdravotnická data
Vývoj moderní webové aplikace, backendu a frontendu – ukázka práce na reálném komerčním projektu, (18. - 19.12.2023) 8ž., + SŠ INFOTECH, (LiteCode)
Herní engine Quine – tvorba 3D scény, programování herní logiky a interaktivních prvků hry. (18. - 19.12.2023), 8ž., + SŠ INFOTECH, + VUT, (RenderWaves)
Projektvé dny:
Blender - low poly, 2vh, (17.5.2024), 11ž
Blender - skriptované animace v BPY, 2vh, (17.5.2024), 10ž.
Programování, Flask, Javasript,2vh, (1.2.2024), 13ž
Vektorová grafika v Inkscape, tvorba mandaly, 2vh, (1.2.2024), 15ž
Sketchup, základy modelování, 2vh, (25.10.2023), 13ž
Blender - texturování 3D modelů, 2vh, (25.10.2023), 13ž
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2022/2023
umělá inteligence - seznámení s AI, praktické využití GPT 3 a GPT 4, integrace v rámci vyhledávače Bing, role, styly, simulace prostředí (Linux, terminál, DB server, apod.), analýza dat, AI grafika (Midjourney, Leonardo), zprovoznění vlastního AI, 6vh, (16.6 a 20.6. a 27.6.2023), 7 až 9r., 27 žáků, učitelé
počítačové vidění (OpenCV), 6vh, (16.6.2023), 7 až 9r., 7 žáků
rozpoznání objektů na fotkách, zobrazení a zpracování nestandarních obrazových formátů (DICOM).
L-system v programovacím jazyku Python, fraktály, 6vh, (19.6.2023), 4 až 6r., 12 žáků
úvod do kryptografie, jak se tvoří klíče, šifrování, dešifrování, 6vh, (16.6.2023), 7 až 9r., 7 žáků
Flask, Fastify, Vue, vývojová prostředí – jak se programuje moderní webová aplikace, 6vh, (19.6.2023), 7 až 9r., 7 žáků, (SŠ INFOTECH)
Workshop k evaluaci projektu Žijeme v digitálním světě., Scribus, DTP, 5vh, (24. 9. 2022),7 až 9. r.
Blender pro začátečníky, exporty, tisk modelu, 5vh, (15. 12. 2022),5 až 8. r. (+ SŠINFOTECH )
Blender pro pokročilejší uživatele, 5vh, (16. 12. 2022),7 až 9. r. (+ SŠINFOTECH )
vývoj v Koa framework, 5vh, (19. 12. 2022),7 až 9. r. (+ SŠINFOTECH )
jak probíhá fullstack vývoj webové stránky/aplikace, 5vh, (19. 12. 2022),7 až 9. r. (+ SŠINFOTECH )
vývoj backendu webové stránky, 5vh, (20. 12. 2022), Březen 2023, 9. r. (+ SŠINFOTECH )
vývoj frontendu, framework Vue, 6vh, (10. 3. 2023), 8 a -9r., 9 žáků.
Herní enginy, (QE, Unity), tvorba scény, základ interaktivní manipulace s objekty, 6vh, 5 žáků., (3 - 7.7.2023), (+ SŠINFOTECH ), příměstský tábor
_____________________________________________________________
Projekt LC - vývoj vzdělávací aplikace, 8 až 9. r. (+ SŠINFOTECH ), zahájení: 24. 2. 2021, pokračuje v roce 2023, dlouhodobý projekt zaměřený na vývoj, realizován formou praxe:
seznámení s metodikou a postupy cyklického vývoje,
Flask,Vue, NextJS, Nuxt, frameworky pro tvorbu webu, jak se jednotlivé komponenty instalují konfigurují, jak jseou navzájem provázány,
struktura a logika vývoje moderních aplikací založených na webu.
Vývoj herního enginu, dlouhodobý projekt, 9r; (+SŠINFOTECH ):
struktura aplikace, využití, technologické aspekty vývoje,
kompilace projektů,
automatizace, CI ve virtuálním prostředí (server).
Umělá inteligence a její praktické využití pro žáky a učitele (uživatelsky zaměřené téma):
tvorba dokumentů, výpočty, analýzy,
OpenAI, Bard, LLama,
grafika (Leonardo, MidJourney, atd.),
expertní módy, prompty,
limity, rizika,
ukázka programového přístupu k AI (Python).
Počítačové vidění:
jak počítače vidí,
úvod do OpenCV,
skriptovací jazyk Python.
Úvod do kryptografie:
asym. krypt., výměn klíčů, PGP, TLS, VPN,
Bezpečnostní tokeny (čipové karty),
šifrování lokálních dat, VeraCrypt, OSINT.
L-systém:
k čemu je matematika a jak ji číst,
průchod všemi fázemi porozumění, od nechápavých pohledů až po efekt: "už tomu rozumím".
Programování:
ukázky studentů SŠ INFOTECH, VUT, RenderWaves,
přednáška - Induktivní syntéza kontrolérů pro POMDP (Partially Observable Markov Decision Processes) vůči vlastnostem ve stabilním stavu,
vývoj Fullstack, Backend, Frontend,
AI v prostředí MS Visual Studio a ChatGPT,
jak přistupovat k AI programově.
Robotika pro žáky prvního stupně:
práce s robotickou sadou VexGo.
Herní enginy, (QE, Unity), tvorba scény, základ interaktivní manipulace, příměstský tábor, (RenderWaves)
tvorba map, scény,
vkládání objektů,
programování interaktivity (C#), kolize.
https://informatika.zszatopkovych.eu/workshopy/blenderprogarmovani2023
https://informatika.zszatopkovych.eu/umelainteligence
V roce 2023 jsme se účastnili akce MAKERFAIR Ostrava, kde jsme veřejnosti představili některé naše projekty.
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2021/2022
React - vývoj aplikace sledující aktuální počasí v dané lokalitě, 6vh., 20. 12. 2021
Java Spring - vývoj aplikace sledující počet lajků na vybraném YT videu, 6vh.,
21. 12. 2021aplikace matematiky v programovacím jazyce Python a seznámení s L-Systémem v rozsahu 5 v. h. pro 5 ročníky ve dnech 23. 6. 2022. Žáci si mohli projít celým procesem implementace matematického vzorce s tvorbou grafického výstupu
Flask/LiteCode, webové technologie projektu v rozsahu 6 v. h. pro 7 až 9 ročníky ve dnech 24. 6. 2022. Žáci se mohli seznámit a vyzkoušet si práci na reálném projektupProgramování her v herním enginu Quine v rozsahu 12 v. h pro 9 ročníky + SŠ INFOTECH, TRIA, dne 4 - 5. 7. 2022
dvoutýdenní stáž pro studenty SŠ INFOTECH od 30. 5 až 10. 6. 2022, síťová infrastruktura, hromadné řízení/obsluha linuxových stanic
Litecode, tvorba webového portálu
https://informatika.zszatopkovych.eu/workshopy/javaspringreact
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2020/2021
Online mini-workshopy:
Základy 3D prostředí Blender v rozsahu 3 x 60 min. ve dnech 23. až 25. 2 2021 pro 5. a 6. ročníky
Účast v projektu Folding@Home, seznámení s moderními metodami medicínského výzkumu
Programování v Javascriptu, HTML, CSS, se zaměřením na grafiku v rozsahu 60 min. pro 5. až 7. ročníky dne 4.2.2021, praktická ukázka jak se píše program, jak se implementuje matematika v programu, jak programátor při tvorbě programu myslí
Programování v Javascriptu, JS, canvas, tvorba tříd, praktická ukázka jak se píše program, jak se v programování uplatní goniometr. funkce, jak se problémy řeší, v rozsahu 70 min. pro 5. až 7. ročníky dne 18.2.2021
Dlouhodobý projekt LiteCode - vývoj vzdělávací aplikace, 7 až 9. ročníky., 24.2. 2021 zahájení, projekt zaměřený na vývoj aplikace:
seznámení s metodikou a postupy cyklického vývoje
proof o concept, volba technologií, základní nástřel designu, logo, grafika
instalace a konfigurace VPS
Git/GitHub, seznámení s verzováním kódu
Git/GitHub, jak se dělá fork, sloučení vývojových větví
Flask, microframework pro tvorbu webu, úvodní seznámení
platební brány, atd.
Godot, programování v herním enginu Godot, v rozsahu 70 min. pro 5 - 7 ročníky dne 8. 4. 2021
Vývoj herního enginu, dlouhodobý projekt, 9r; (+SSINFOTECH) (1 žák) (RenderWaves)
https://informatika.zszatopkovych.eu/akce/foldinghome
Workshopy pořádané ve škole ve spolupráci s absolventy SŠ INFOTECH:
programování, vývojová prostředí, v rozsahu 6 v.h. pro 7 – 8 ročníky, dne 16. 6. 2021
Javascript, programování dynamických objektů, v rozsahu 5 v.h. pro 5 ročníky dne 16. 6. 2021
reálná aplikace matematiky v programovacím jazyce Python a seznámení s L-Systémem v rozsahu 5 v.h. pro 5 ročníky ve dnech 18 a 25. 6. 2021, žáci si mohli projít celým procesem implementace matematického vzorce s tvorbou grafického výstupu.
Flask/LiteCode, webové technologie projektu v rozsahu 12 v.h. pro 7 až 9 ročníky ve dnech 23 – 24. 6. 2021. Studenti se mohli seznámit a vyzkoušet si práci na reálném projektu
Programování v jazyce Java s využitím prostředí IntelliJ IDEA v rozsahu 6 v.h pro 6 až 9 ročníky dne 24. 6. 2021
Adobe Animate, tvorba animací v rozsahu 4 v.h. pro 7 - 8 ročníky dne 25. 6. 2021
dvoutýdenní stáž pro studenty SŠ INFOTECH v dnech 14. 6 až 25. 6. 2021, během které mohli společně s našimi žáky školy pracovat na různých projektech v oblastech programování a 3D.
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2019/2020
Kódování webových stránek, (1. vh.) 7. 2. 2020, 5r. (12 žáků), (2.C, NTB)
Kódování webových stránek, (6. vh.) 7. 2. 2020, 6 - 9r.; (+ SSINFOTECH), (32 žáků)
Geogebra s VŠB, (5. vh.) 22.11.2019, 6 - 9r. (22 žáků)
Geogebra, (5. vh.) 22.11.2019, 5r., (2 + 6 žáků), (2.C, NTB)
SketchUp, (5. vh.) 18.12.2019, 5r. (22 žáků), (2.C, NTB)
G Suite+, Google Hangout, meetingy, videohovory, atd., (celkem 120 minut) 16 - 30.3; 5 - 9r. (45 žáků)
Folding@home - jak se zkoumá struktura viru, grafická reprezentace (15 minut) 30. 3. 2020; 5 - 9r. (16 žáků)
3D tisk v akci - realtime přenos z DDM , příprava a nastavení (20 minut) 4. 4. 2020; 5 - 9r. (12 žáků)
jnstalace a konfigurace XAMPP (konvert z MAMP) - (40 minut) 9. 4. 2020; 6 - 9r. (+ SSINFOTECH) (14 žáků)
jak funguje Webový hosting, hostování veřejně dostupných www stránek- (40 minut) 16. 4. 2020; 6 - 9r. (11 žáků)
Arduino, kontrola LED zapojení pomocí posuvného registru - (40 minut) 20. 4. 2020; 8 - 9r. (18 žáků)
Databázové systémy, připojení, tvorba tabulek, SQL příkazy (65 min.) 24. 4. 2020; 6 - 9r. (+ SSINFOTECH) (7 žáků)
PHP skriptování, připojení k datab. systému (30 min.) 27. 4. 2020; 6 - 9r. (+ SSINFOTECH) (10 žáků)
Minecraft Hacky v progr. jazyku Java; - (4 hod.); 15.5.2020; 6 - 9r. (16 žáků)
PHP login, session, metody GET/POST, procedurální přístup; - (4 hod.); 29.5.2020; 9r. (+ SSINFOTECH) (9 žáků)
PHP login, OOP; - (4 hod.); 29.5.2020; (+ SSINFOTECH) (10 žáků)
React Native, základy, - (4 hod.); 4.6.2020; (+ SSINFOTECH) (12 žáků)
vývoj herního enginu, dlouhodobý projekt, 9r; (+SSINFOTECH, VUT/VŠB) (4 žáci), (RenderWaves)
https://informatika.zszatopkovych.eu/akce/arduino-reg
V prosinci 2019 jsme pro veřejnost pořádalí v městské knihovně společně s INFOTECH a RenderWaves ukázky různých technologických vychytávek, programování, modelování, atd. Podrobnější informace najdete pod okazem Technologický park. Doporučujeme se podívat.
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2018/2019
vývoj v herním enginu pro Gymnázium v České Těšíně, (RenderWaves)
prezentace našich workshopů pro Katedru informatiky OSU
modelování v Cinema 4D, (RenderWaves)
Python - L-systém
Krajské sportovní hry seniorů, žáci 9. tříd zajišťovali pomoc
na stanovištích a především ICT zabezpečení a zpracování výsledků pro bezmála 500
účastníků
Qune Engine SCRUM, seznámení s herním enginem, (RenderWaves)
programování v herním enginu UNITY
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2017/2018
celodenní workshopy v celkovém rozsahu 12 dnů (60 hod.)
Modelování a animace v Cinema 4D, (RenderWaves)
Úvod do herního enginu Quine, (RenderWaves)
Programování s Arduinem
Python - Lindenmayer systémy
Expresso
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2016/2017
Tvorbu “výrazů” v prostředí Cinema 4D – Xpresso, (2 denní workshop)
tvorbu “výrazů” v prostředí Cinema 4D – Xpresso
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2015/2016
Účast školy na akci TŽ - Inventaréna 2016
velmi úspěšná akce. Naše škole se aktivně zapojila s vlastním stánkem, kde žáci předváděli své dovednosti na počítačích a práci s 3D tiskárnou
Návštěvníci mohli shlédnout:
3D tiskárnu Prusa i3 MK2 a její sestavení
Modelování v programu Cinema 4D (model TŽ)
Vizualizace části modelu TŽ v programu Quine Engine
3D Mapping (iluze prostoru u promítaného objektu),
Minecraft - programové ovlivňování klienta (Eclipse, Java, MCP),
Řízení elektronického obvodu z webového prohlížeče (Arduino)
Modelování a animace v Cinema 4D
Herní engine Quine
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2014/2015
Seminář pro učitele vedený školním koordinátorem ICT – Open Office a Google classroom
Tvorba webových stránek a yužití frameworku
Konference Cinema 4D
SUMPRUM Frýdek-Místek, prezentace aktivit našich žáků
Modelování a animace v Cinema 4D
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2013/2014
Digital Media Conference, Praha, říjen 2013
Série workshopů a navázání na projekty 3D Třinec a 3D Vítkovice:
program SketchUp a Cinema 4D
3D model Třince.
3D model a animace průmyslového areálu Dolních Vítkovic, umístění v soutěži inGenious
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2012/2013
distribuce operačního systému Linux od společnosti
průmyslový design a výroba nábytku - 3E ENGINEERING Praha
převody 3D CAD modelů do formátu Sketchup
převod geometrie, úprava textur (barev, materiálu), kontrolu modelu, atd
komunikace se zadavatelem, opravovat chyby, apod
celkem zpracováváno přes 2000 modelů
Seminář pro žáky a workshop - 3D tiskárna
Na naší školu dorazil jeden z předních světových vývojářů 3D tisku, pan Josef Průša, vyvíjející vlastní typy tiskáren pod licencí opensource. Účastníci se seznámili s technologií 3D tisku, stavbou 3D tiskárny, přípravou modelů pro 3D tisk. Akce se krom našich žáků účastnili i žáci bývalí a na pozvání i žáci okolních škol. (cca 20 lidí). Dorazilo i několik zájemců z řad veřejnosti.
Workshop - Cinema 4D
Ve školním roce 2012/2013 škola pořádala několik celo a vícedenních workshopů na téma návrhu v Cinema 4D.
Workshop - Unity 3D
tvorba modelů a programování her v prostředí Unity3D
návaznost postupů od 3D modelování až po aplikaci, úpravu a rozpohybování importovaných objektů v herním systému
360st. panoramata
Jak nafotit a zpracovat 360° panoramatickou fotografii
Workshopy a akce realizované ve školním roce 2009/2011
Modelování v programu SketchUp
práce s vrstvami, komponentami, úprava textur
umístění modelů na mapách Google Earth
Projekt 3D Třinec
společný projekt žáků školy modelujících město na mapách společnosti Google,
projekt byl umístěn do galerie soutěže Google model your hometown competition, kde se nám podařilo umístit na pátem místě dle hodnocení uživatelů