Technologický park

Vítejte v technologickém parku, akce pro veřejnost

Shrnutí akce

Že informační technologie jsou mnohem víc než jen hraní her nebo psaní textů v kancelářských programech jste mohli vidět v Třinecké knihovně, v sobotu 7. 12. 2019. K dispozici bylo devatenáct stanovišť, které ukazovaly rozmanitost tvorby a výuky ZŠ Zátopkových, SŠ INFOTECH a startupu RenderWaves. Prezentována byla různá úroveň znalostí  studentů, v věkovém rozmezí od 11 let a výše. Podpořit nás přišla firma Awor na jejímž HW jsme prezentovali vývojová herní prostředí. [12. 12.2019, 10:08]

Fotogalerie

Vítejte v technologické parku - fotoalbum.

Odhadem do knihovny dorazilo přes 300 návštěvníků, dětí i dospělých. Nejvzdálenější účastníci přijeli až z Jižní Moravy.

V knihovně nás bylo celkem 34 prezentujících, z toho 19 studentů ZŠ. 

Krátký sestřih IFKTV

Reportáž IFKTV v lednovém zpravodajství.

Záznam začíná v 4:05.

https://youtu.be/GTrysDVOl_0?t=246

Veřejnost byla překvapená rozsahem a rozmanitostí obsahu, znalostmi studentů a jejich schopností komunikovat a vysvětlovat. Zejména pro mladší studenty šlo o výborné cvičení na tzv. měkké dovednosti, během kterého mohli prezentovat své odborné znalosti.

Velkým lákadlem byl samozřejmě pro ty nejmladší Minecraft a virtuální realita. Starší děti a dospělí více preferovali ostatní stanoviště a chtěli ukázat nebo i vysvětlit konkrétní problematiku. Občas se našel zájemce, který byl schopen si s náma o technologiích vykládat na docela pokročilé úrovni.

Velký zájem byl o stánek s prezentaci našeho herního enginu Quine. Překvapila nás informovanost veřejnosti o našem startupu. Když jsme zmínili naší historii a projekty 3D Třinec, 3D Vítkovice, všichni věděli o čem je řeč. Nebylo vzácností, že se lidé vyptávali na konkrétní věci ohledně vývoje.

Příprava na akci byla náročná a trvala skoro dvanáct hodin. Do knihovny jsme přivezli 26 počítačů a notebooků, přes 30 monitorů,  server, 3D tiskárny, přepínače, hromadu kabeláže, a další techniky.

Z hodnocení akce našimi studenty plyne, že se jim akce moc líbila a hodnotí ji velmi pozitivně. Podobné akce pořádáme pro žáky ve škole a vnímáme je jako prostor pro komunikaci napříč ročníky. Negativně naši studenti hodnotili, že někteří jedinci si přišli pouze zahrát. 

Vzkazy návštěvníků

PROGRAM

Škola ve spolupráci s RenderWaves a Třineckou knihovnou pořádá pro veřejnost ukázky současných technologií v oblasti IT. Programem Vás budou prováze žáci a absolventi naší školy a žáci SŠ INFOTECH. Uvídite, herní engine QUINE, získáte informace o starupu RenderWaves, že Minecraft není jen hra - naši žáci v něm stavějí mechanická zařízení, elektroniku, programují a tvoří. Dále uvídíte: využití matematiky, virtualizace, simulaci síťových útoků, virtualizaci hardware, Unity, 3D tisk a 3D modelování. (Přehled našich posledních workshopů pro děti: http://digitalne.zszatopkovych.eu/ )

Quine engine, RenderWaves

3D herní softwarová platforma vyvíjená v Třinci.

[Ondřej, Samuel - RenderWaves]

Ukázky programování a  tvorba scény, z čeho je engine tvořen, jak je naprogramován, na čem pracujeme, informace k našemu startupu. http://renderwaves.com/

Minecraft challenge

Herní systém rozvíjející tvořivost.

[Jana, Eva, Radim, Nikola; 6 a 7. ročník ZŠ]

Jak v MC postavit dveře ovládané přístupovým kódem, respektive “elektrickým obvodem”? ....

Virtuální realita

Relax s brýlemi pro virtuální realitu.

[Lenka, Tereza; 9. ročník ZŠ]

Virtuální realita je zajímavý zobrazovací prostředek. S námi jej můžete vyzkoušet.

Minecraft hacky

Znamená rozumět programovacímu jazyku Java.

(Java, MCP) [Adam H, Vojta G.; 1 a 2. ročník SŠ]

Modifikace kódu Minecraftu v jazyku Java. Aneb jak dostat do MC vlastní kód a získat nové funkce.

Jak se programuje umělá inteligence (AI)?

Co je RLBot?

[Zrušeno z důvodu nemoci]

RLBot je framework který umožní tvorbu botů (AI) pro hru Rocket League. Je zde podpora většiny jazyku od Scratche po C++ dokonce i Esotrických jazyku jako ASCIIDots. Máte moznost se podivat jak to vypada v "hlavách" počitačů když hrajou hry.

Ukázka hry Strike Force Bukovec

Studentský projekt studentů 4. ročníku SŠ INFOTECH v Unity.

[Jan K, Lukáš P, Patrik K; 4. ročník SŠ]

Hrčavská vojenská mašinerie nezastavitelně postupuje vpřed. Jako záškodník bude Vaším úkolem za nepřátelskými liniemi napáchat co nejvíce škod. Ať už pro tento účel využijete roušky noci, vyvolání chaosu, který dezorganizuje nepřátelské síly, nebo i jejich uniformy, mějte na paměti, že vaše skutky mohou ovlivnit jak Vaše další mise, tak i celou válku. Dokáží Vaše činy zvrátit průběh tohoto konfliktu ve prospěch Bukovce, nebo budete jen dalším pěšákem na bojišti?

Unity

Tvorba jednoduché hry.

[Adam H, 1. ročník SŠ]

Herní engine Unity učí studenty nejen programovat, ale taky rozumět komplexní činnostem tvorby současných her, tvorby her,nastavení scény, kamery, atd.

Minecraft server na Linuxu

Experimentujeme s operačním systémem Linux.

(Virtual Box, VMware) [Jindra; 9. ročník ZŠ]

Jak zprovoznit Minecraft server pod operačním systéme Linux. A k čemu je taková znalost dobrá. Provoz takového serveru na vlastním hardware trochu znalostí vyžaduje.

Linux server, virtualizace

Apache, Samba, FTP, ssh, VMware, Virtual Box

[Jindra; 9. ročník ZŠ]

Že svět informačních technologií ovládá open source operační systém Linux, nebo jeho deriváty, víme. Praktická ukázka využití operačního systému Linux.

3D Tisk

Vymodelujte a vytiskněte.

[Milan, Ondřej Ba; 1. ročník SŠ]

S 3D tiskem máme bohaté zkušenosti. Hrajeme si s ním od roku 2013. Proces 3D tisku. Nechte si vysvětlit tvorbu modelu, přípravu na tisk až po vytištění na 3D tiskárně.

Editace povrchu 3D modelu

Povrchová úprava 3D modelu

[Adam B; 8. ročník ZŠ]

Grafická a povrchová úprava 3D modelu v počítačových hrách.

Modelování v Cinema 4D, SketchUp, Blender

3D modelování

[Daniel. K, Natálie, Jakub M, 3. ročník SŠ; 7. ročník ZŠ]

Jak jednoduchý i komplikovaný a rozmanitý může svět 3D tvorby být. 

Cinema 4D a Raspberry Pi

Propojení digitálního světa s fyzickým.

[Ondřej; RenderWaves]

Cinema 4D + rPi; Cinema 4D + Arduino

Arduino

Takové jendoduché Céčko

[Jan M; 8. ročník ZŠ, Miloš Peřina - TRIA]

Internet věcí, Průmysl 4.0, pojmy které dnes často slyšíme. Tato open source hardwarová platforma je ideální start pro vstup do obou těchto oblastí.

Programování jednoduchých her

Java, Python, GitHub

[Jakub M., Jindřich, Vojta G.; 9. ročník ZŠ a 1. ročník SŠ]

Jednoduchá ukázka programování s návazností na verzování kódu.

Geogebra

Jak ji využít v matematice.

[Matěj; 8. ročník ZŠ]

Program pro interaktivní geometrii, algebru, ...

L-systém, (fraktály) - Matematika

Lindenmayer systém, fraktály v progr. jazyku Python

[Robert, Ondřej Bu, Ondřej Ku; 7. ročník ZŠ]

K čemu je  vysokoškolská matematika? A může ji pochopit student zákl. školy? Jaké je využití L-systému?

Šifrování, asymetrická kryptografie

(Kleopatra)

[Eliška, Elen, Radim; 6. ročník ZŠ]

Elektronický podpis je dnes běžný. Nic složitého proto nečekejte. Studenti Vám vysvětlí a ukážou jak šifrovat a podepisovat zprávy.

Simulace komplexní siťové infrastruktury

Jednoduché útoky na počítačovou síť

[Samuel a kol., - SŠ INFOTECH]

Dnešní svět je jedna velká síť tvořena mnoha podsítěmi. Ukážeme Vám jak simulovat síťovou infrastrukturu. Vysvětlíme účel a význam v dnešní digitální době.