Technologický park

Sobota 7. 12. 2019; 9:00 - 16:00 hod.; Třinecká knihovna; pro děti od 5 let i dospělé

Škola ve spolupráci s RenderWaves a Třineckou knihovnou pořádá pro veřejnost ukázky současných technologií v oblasti IT. Programem Vás budou prováze žáci a absolventi naší školy a žáci SŠ INFOTECH. Uvídite, herní engine QUINE, získáte informace o starupu RenderWaves, že Minecraft není jen hra - naši žáci v něm stavějí mechanická zařízení, elektroniku, programují a tvoří. Dále uvídíte: využití matematiky, virtualizace, simulaci síťových útoků, virtualizaci hardware, Unity, 3D tisk a 3D modelování. (Přehled našich posledních workshopů pro děti: http://digitalne.zszatopkovych.eu/ )

Budete moci shlédnout:

Quine engine, RenderWaves

3D herní softwarová platforma vyvíjená v Třinci.

[Ondřej, Samuel - RenderWaves]

Ukázky programování a tvorba scény, z čeho je engine tvořen, jak je naprogramován, na čem pracujeme, informace k našemu startupu. http://renderwaves.com/

Minecraft challenge

Herní systém rozvíjející tvořivost.

[Jana, Eva, Radim, Adam]

Jak v MC postavit dveře ovládané přístupovým kódem, respektive “elektrickým obvodem”? ....

Virtuální realita

Relax s brýlemi pro virtuální realitu.

Virtuální realita je zajímavý zobrazovací prostředek. S námi jej můžete vyzkoušet.

Minecraft hacky

Znamená rozumět programovacímu jazyku Java.

(Java, MCP) [Adam H, Vojta G.]

Modifikace kódu Minecraftu v jazyku Java. Aneb jak dostat do MC vlastní kód a získat nové funkce.

Jak se programuje umělá inteligence (AI)?

Co je RLBot?

[Andrzej S - SŠ INFOTECH]

RLBot je framework který umožní tvorbu botů (AI) pro hru Rocket League. Je zde podpora většiny jazyku od Scratche po C++ dokonce i Esotrických jazyku jako ASCIIDots. Máte moznost se podivat jak to vypada v "hlavách" počitačů když hrajou hry.

Ukázka hry Strike Force Bukovec

Studentský projekt studentů 4. ročníku SŠ INFOTECH v Unity.

[Jan K, Lukáš P, Patrik K]

Hrčavská vojenská mašinerie nezastavitelně postupuje vpřed. Jako záškodník bude Vaším úkolem za nepřátelskými liniemi napáchat co nejvíce škod. Ať už pro tento účel využijete roušky noci, vyvolání chaosu, který dezorganizuje nepřátelské síly, nebo i jejich uniformy, mějte na paměti, že vaše skutky mohou ovlivnit jak Vaše další mise, tak i celou válku. Dokáží Vaše činy zvrátit průběh tohoto konfliktu ve prospěch Bukovce, nebo budete jen dalším pěšákem na bojišti?

Unity

Tvorba jednoduché hry.

[Adam H, Adam S, Ondřej S, Dominik K]

Herní engine Unity učí studenty nejen programovat, ale taky rozumět komplexní činnostem tvorby současných her, tvorby her,nastavení scény, kamery, atd.

Minecraft server na Linuxu

Experimentujeme s operačním systémem Linux.

(Virtual Box, VMware) [Eva, Natálie, Adam H, JH]

Jak zprovoznit Minecraft server pod operačním systéme Linux. A k čemu je taková znalost dobrá. Provoz takového serveru na vlastním hardware trochu znalostí vyžaduje.

Linux server, virtualizace

Apache, Samba, FTP, ssh, VMware, Virtual Box

[JH]

Že svět informačních technologií ovládá open source operační systém Linux, nebo jeho deriváty, víme. Praktická ukázka využití operačního systému Linux.

3D Tisk

Vymodelujte a vytiskněte.

[Milan, Ondřej Ba, Lukáš]

S 3D tiskem máme bohaté zkušenosti. Hrajeme si s ním od roku 2013. Proces 3D tisku. Nechte si vysvětlit tvorbu modelu, přípravu na tisk až po vytištění na 3D tiskárně.

Editace povrchu 3D modelu

Povrchová úprava 3D modelu

[Adam B]

Grafická a povrchová úprava 3D modelu v počítačových hrách.

Modelování v Cinema 4D, SketchUp, Blender

3D modelování

[Daniel. K, Natálie, Jakub M]

Jak jednoduchý i komplikovaný a rozmanitý může svět 3D tvorby být.

Cinema 4D a Raspberry Pi

Propojení digitálního světa s fyzickým.

[Ondřej]

Cinema 4D + rPi; Cinema 4D + Arduino

Arduino

Takové jendoduché Céčko

[Jan M]

Internet věcí, Průmysl 4.0, pojmy které dnes často slyšíme. Tato open source hardwarová platforma je ideální start pro vstup do obou těchto oblastí.

Pickering Demo board. (Arduino)

Povrchová úprava 3D modelu

[Tomáš - Pickering]

Arduino už dávno není hračka. Reálné využití nalezne i v průmyslu.

Programování jednoduchých her

Java, Python, GitHub

[Jakub M., Jindřich, Vojta G.]

Jednoduchá ukázka programování s návazností na verzování kódu.

Geogebra

Jak ji využít v matematice.

[Matěj]

Program pro interaktivní geometrii, algebru, ...

L-systém, (fraktály) - Matematika

Lindenmayer systém, fraktály v progr. jazyku Python

[Robert, Ondřej Bu, Ondřej Ku, JH]

K čemu je vysokoškolská matematika? A může ji pochopit student zákl. školy? Jaké je využití L-systému?

Šifrování, asymetrická kryptografie

(Kleopatra)

[Eliška, Elen, Radim]

Elektronický podpis je dnes běžný. Nic složitého proto nečekejte. Studenti Vám vysvětlí a ukážou jak šifrovat a podepisovat zprávy.

Simulace komplexní siťové infrastruktury

Jednoduché útoky na počítačovou síť

[Samuel a kol., - SŠ INFOTECH]

Dnešní svět je jedna velká síť tvořena mnoha podsítěmi. Ukážeme Vám jak simulovat síťovou infrastrukturu. Vysvětlíme účel a význam v dnešní digitální době.